Jdi na obsah Jdi na menu
 


Guccio Gucci

5. 10. 2009

Za zrodem značky Gucci stál ve dvacátých letech minulého století na první pohled obyčejný muž jménem Guccio Gucci, který se díky své vášni pro koně rozhodl založit obchod s koženými doplňky určenými právě pro jízdu na koních. Čas od času se Guccio pustil i do záležitostí, které mají k módě blíže. Dobové kabelky a kabely si i dnes zachovaly původní netradiční a neotřelý design. To, že se jméno Gucci bude tradovat po celém světě, bylo v té době zatím ve hvězdách. Zatímco Guccio se po celý život věnoval stejné vášni, jeho potomci prahli po něčem větším a úspěšnějším.

 

Gucciové mají úspěch v krvi

V otcových šlépějích šli také jeho tři synové, kteří se postarali o další rozmach tehdy ještě ne příliš známé módní značky. Po otcově smrti v roce 1953, se bratři Gucciovi, Aldo, Vasco a Rodolfo vypracovali a během několika let si získali zákaznice s tak slavnými jmény jako je Audrey Hepburn, Jackie Kennedy nebo Grace Kelly. Není tedy divu, že prodej kožených doplňků měl správným směrem vykročeno přímo ke světové módě.

 

Gucci expanduje do mnoha zemí světa

V šedesátých a sedmdesátých letech značka Gucci expanduje do mnoha zemí světa. Původně italský malopodnik se nyní stává světových gigantem, jehož jméno používají zákazníci ze všech koutů světa. Gucci už se nechlubí pouze prestižními taškami a příslušenstvím, ale také mnoha jinými druhy zboží, mezi nimiž výjimkou nejsou parfémy, hodinky, sluneční brýle nebo dámská či pánská konfekce.

 

Osmdesátá léta a Gucci je stále na vrcholu

Maurizo Gucci, Rodolfův syn a Gucciův vnuk, přebírá vedení celé společnosti. A protože všichni Gucciovi mají talent v krvi, není divu, že značka stále více prosperuje. Na úspěchu značky se podíleli také Aldo Gucci a Domenico de Sole, kteří si rozhodně nemohli stěžovat na nedostatek zákazníků či poklesy tržeb.

 

Smutný konec rodu Gucciových

V roce 1993 byl kvůli finančním problémům zavražděn poslední dědic z rodu Gucciových, Maurizo. Značku přebírá společnost Investcorp. Zanedlouho se kreativním ředitelem Gucci stalTom Ford, který má dnes samostatnou, úspěšnou, stejnojmennou módní značku.

 

Parfém, který hýbe světem

Když se řekne Envy, každý ví, že se jedná o vůni, jejíž nádhernou vůni jen tak něco nepřekoná. Tento parfém dotváří značku Gucci k naprosté dokonalosti. Envy je směsí magnólie, fialky, jasmínu a santalového dřeva. Ingredience, které jsou sladěny tak nápaditě a dobře, že se snad nenajde nikdo, kdo by Envy neholdoval.

 

Gucci a současnost

Značka Gucci je v současné době svěřená do rukou úspěšné módní návrhářky Fridy Giannini. S každou novou kolekcí dokáže překvapit a úspěchy se jí rozhodně nevyhýbají. Frida značku dostala zpět na takové postavení, jaké si zaslouží – zkrátka mezi hvězdy ostatních špičkových módních značek.

 

Zlomové okamžiky

1920 – založení značky Gucci
1940 – poprvé představena slavná kabelka „Bamboo bag“, kterou si můžete zakoupit ještě i dnes
1950 – jméno Gucci se zapsalo do podvědomí hluboké veřejnosti, výjimkou nebyli zákazníci, kteří nosili jména nejslavnějších světových celebrit
1953 – smrt Guccia Gucciho, obchod přebírají jeho synové Vasco, Aldo a Rodolfo
1993 – smrt Maurizo, posledního z rodu Gucciů
1998 – Gucci získala ocenění „Společnost roku“